Monday, December 6, 2010

Cinta Part 1

Salam , dalam mengenal erti hidup haruslah diringi dengan agama..dan agama bukan sekadar saja tahu tahu sahaja but kenalah dengan satu perkataan yakni "Cinta"..ia berbeza dengan taksub.

Apakah itu cinta? ^^ kata para imam bahawa cinta itu adalah dua hati menjadi satu., cinta itu sikap yang berbungkus , malu2 dengan perasaan kepada yang didambakan..ia umpama sebuah episod drama yang tidak pernah habis melainkan bila kita putus asa terhadap cinta..Minta jauh terhadap sikap begitu kerana dengan cinta kita mengenali Pencinta.

Sedarilah bahawa cinta itu dbuai dengan sifat ikhlas kerana ia tersembunyi sukar dilihat pada yang dicintai. tapi kita boleh buktikan cinta dengan tndakan bukan ucapan..
" Love is a verb (tindakan) , not a word.." tiada gunanya cinta tanpa bukti dan tiada guna cinta seseorang tanpa cinta Tuhan.

Cinta Allah itu murni , permulaanya sakit tapi endingnya manis..

saya sendiri tidak pernah merasai cinta melainkan semua yg saya lalui adalah kearah angan-angan dan khayalan semata-mata ,sma2 menginsafi dri bahwa cinta itu adalah jernh dan kita kotorkan dengan ruang masa lapang yng penuh dusta yakni khianat pada cinta..
'Cinta itu anugerah Allah , jadi hargailah.."
"Cinta sebenar adalah cinta yng berlandaskan kepada Allah , jangan lupa bahawa cinta itu nikmat bukan seksaan.."

^^

No comments: